tisdag 4 oktober 2011

FO - Babybyxor


Jag stickade ett par byxor som matchar koftan. Det var väldigt roligt att sticka byxor. Det är inte något man gör varje dag!
Jag har fått en förkärlek för att sticka babykläder så nu tycker jag att alla mina vänner ska skaffa barn så jag kan sticka små kläder till dom :)


Mönster: Byxa i 2 trådar Delight från Drops. Ett rätt bra mönster faktiskt! 


Garn: Drops Delight, ett nytt favoritgarn! Till storlek 1-3 månader gick det åt 120 gram.


Stickor: 3,5mm till resåren och 4mm till slätstickningen.

8 kommentarer:

  1. Fina! Nu blev jag också sugen på att sticka ett par. :)

    SvaraRadera
  2. Jag har aldrig stickat ngt större (dvs vuxentröja eller liknande) från drops mönster, men barnkläderna har alltid funkat bra tycker jag! :)

    SvaraRadera
  3. Nämen, ett par sådana fina och mysiga byxor borde finnas i vuxenstorlek.

    SvaraRadera
  4. Oj vad mycket fint jag har missat här! Det här setet var ju helt bedårande, och för att inte tala om din virkade väska! :)

    SvaraRadera
  5. Babykläder är det roligaste jag vet att sticka också!

    SvaraRadera
  6. Sååå mycket fint till en liten baby!
    Blir kul att se dina vantar sedan.
    Jag har mer garn av den sorten, får se vad det blir....
    Kram! //BiZen

    SvaraRadera
  7. Vilket gulligt set! Nu blir jag ännu mer sugen på att sticka babybyxor.

    SvaraRadera
  8. Superfina! Alla babykläder blir så otroligt söta för de är så små.

    SvaraRadera